Odmítnout vše můžete zde.


Úvod » Katalog kolektivní » Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko ze sbírek GAVU Cheb


        

Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko ze sbírek GAVU Cheb

skladem

 

Skladem: 1 ks
Číslo produktu: S-230
typ dokumentu: katalog kolektivní
rok vydání: 2014
jazyk: český
typografie: Kutálek, Martin
autor textu: Hnojil, Adam
skupina: Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko
osobnosti: Holý, Miloslav
tiskárna: Dragon Press, s.r.o.
nakladatelství: Galerie výtvarného umění
cena:
30 Kč (1,29 €) ( Nejsme plátci DPH )

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

název: Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko ze sbírek GAVU Cheb
rok vydání: 2014
typ dokumentu: katalog kolektivní
autor textu: Adam Hnojil (1976)
typograf: Martin Kutálek (1953), Petr Kolář
ID zpracování v abartu: 122524

nakladatel: Galerie výtvarného umění
tiskárna: Dragon Press, s.r.o.
počet stran: (10)
počet reprodukcí: 11 b
rozměry: 128 x 210
náklad: 600
jazyk: český

osobnosti: Miloslav Holý (1897), Pravoslav Kotík (1889), Karel Holan (1893), Karel Kotrba (1893)
skupina: Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko (Sociální skupina, původně Ho Ho Ko Ko, někdy též Skupina sociálního umění, byla skupina čtyř výtvarníků v letech 1925-1927. Skupinu tvořili malíři Karel Holan, Miloslav Holý, Pravoslav Kotík a sochař Karel Kotrba. Jak vyplývá z názvu skupiny, hlavním námětem členů byly sociální motivy.

Skupina vznikla odštěpením z výtvarného odboru Umělecké besedy. Pro názorové neshody v roce 1924 odešli z UB výše zmínění výtvarníci a vedle nich ještě Emanuel Frinta, Oldřich Kerhart a Marie Schnabelová. Jejich názory jsou formulovány v článku Karla Holana: O tendenčnosti v umění, který byl otištěn v časopisu Život v roce 1924. V roce 1925 pak první čtyři vytvořili skupinu Ho Ho Ko Ko. První výstavu skupina uspořádala pod hlavičkou Krasoumné jednoty v Rudolfinu. Ve stejném roce vystavovali ještě v Brně, Ostravě a Mladé Boleslavi. Následovaly další výstavy v letech 1926 a 1927, kdy se skupinou vystavovala ještě Marie Schnabelová. Teoretikem skupiny byl Bohumil Markalous. Skupina se rozpadla v roce 1927 poté, co byl Miloslav Holý přijat do Spolku výtvarných umělců Mánes, zatímco ostatní byli odmítnuti. Název Sociální skupina začal být používán až zpětně.

LAHODA, Vojtěch. Civilismus, primitivismus a sociální tendence v malířství dvacátých a třicátých let. In Vojtěch Lahoda a kol.. Dějiny českého výtvarného umění. Praha : Academia, 1998. ISBN 80-200-0623-0. Svazek IV/2, s. 78.)
výstavy:
2014/10/09 - 2015/01/04 Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko ze sbírek GAVU Cheb, Galerie výtvarného umění, Cheb (Cheb)

poznámka: skládanka

ISID: ISID122524

Další informace o dokumentu

Komentáře

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.